søndag den 19. december 2010

Meget personlige adventsgaver... og lidt sol i Brasilien

Jeg lovede på et tidspunkt at fortælle, hvad der var i poserne, som jeg syede til pigernes adventsgaver.

Nûno fik 3. søndag i advent denne skulder-genbrugs-taske med meget personlige motiver. Foret med bomuld, har lommer og magnetlås.


4. søndag bød på denne lille maskinbroderede pung, med motiv af os fire i Chicago. Motivet er lavet af t-shirt transfer. Pungen er foret med bomuld.
Det blanke i billedet er blot reflekser.
Nûno har taget billederne i aftenlys, men fik ikke stillet helt skarpt her.

Sara fik 3. søndag i advent en taske magen til, blot med andre motiver.

Billedet af kæresten er lavet af t-shirt transfer og krakelerer lidt. Det skal jeg have lavet om.

4. søndag bød på denne lille maskinbroderede pung, med motiv af Sara og Nûno siddende i glasburet, der hænger udenpå Willis Tower i Chicago på 103. etage. Motivet er lavet af t-shirt transfer. Pungen er foret med bomuld.

Taskerne er lavet af dette banner,
som Klaus og pigerne fik lavet til mig, da jeg fyldte 50 i 2008. Som I kan se, er billedet af mig nooogle år gammelt - faktisk er det 30 år siden. Banneret måler vel 3x2 m og billederne er trykt på en slags plastificeret stof, så det kunne hænge udendørs. Selvom jeg måske forsøger at bilde nogen ind næste år, at jeg bliver 50 :-) så får jeg jo aldrig brugt det igen, så jeg tænkte det kunne bruges til tasker.

Min fødselsdag holdt vi i Brasilien hos Sara, hvor hun boede i 2 år. Vi nåede at besøgte hende tre gange. Fødselsdagen blev holdt dagen efter, at hun blev gift på stranden. Klaus og pigerne havde arrangeret fødselsdagen noget så fint. Vi tog 18 familie og venner afsted til Caraubas 60 km nord for Natal for at holde bryllup og fejre fødselsdag. De fleste af os boede på en lille pousada på en sandskrænt direkte på stranden - vi havde det hele for os selv, og havde 3 folk til at varte os op.
Her er Klaus og jeg på vej op fra morgenbadet sammen med Lotte, en af vennerne.

Jeg bliver simpelthen NØDT til at vise lidt flere billeder frem 
- længes i dén grad efter sol og varme...

Her står Klaus på terrassen til vores hytte. Caraubas ligger lidt længere henne af stranden. En lille søvnig og fattig fiskerlandsby med max 300 indbyggere.
 Poolen, hvor vi svalede os af, hvis vi ikke gad stranden :-)
Der blev spillet fodbold lige nedenfor på stranden hver dag.
Her går Nûno på stranden med Caraubas i baggrunden.
Her er fødselaren... Suk, jeg vil ha' SOL!!!
Vi havde lejet en båd og var ude at dykke og snorkle alle sammen på min fødselsdag. Her bliver vi samlet op på stranden.
Klaus og jeg på båden.
Den første uges tid boede vi hos Sara - her slappes der af på terrassen. Her lærte vi, at det er fantastisk skønt at ligge i hængekøje. Vi havde et par med hjem - de bliver flittigt brugt her om sommeren.
Et dagligt syn fra Saras hus...
Og det var nemt at få venner...

HALLO, det var jo slet ikke det, indlægget skulle handle om. 
Jeg lod mig vist rive med...
- men I har jo nok heller ikke noget mod sol, sommer og varme, vel?? ;-)

Det er Grønland, det er VINTER, det er JUL 
- lige om lidt.

5 kommentarer:

Kirsten Søeballe sagde ...

Skønne billeder og taskerne og pungene er blevet så flotte.
Mange tak for kikket :-)
Kh Kisser

violykke sagde ...

Du er altså bare så super krea,det er skønt at fælge med i.Og dejlige billeder med sol og varme, her daler sne ned så smukt.

Anonym sagde ...

nice picture ,
where are these beach?

Lona sagde ...

Hvor er det nogle skønne personlige gaver du har lavet til dine børn, og fantastiske billeder med den sol vi alle sammen savner ;o) selvom sneen også er skøn

Fru Olsen sagde ...

The beach/coastline is 63 km north of Natal in Rio Grande de Norte (in the north east of Brasil).