onsdag den 1. december 2010

Nye armbånd af sæl - altså skindet :-)

Så er der lagt nye armbånd af sæl i butikken amio.dk.

Pungene i sælskind er på vej...
Billederne her er taget i min nye lyskasse, lavet på anvisning af Vibeke. Min er lavet ganske hurtigt, og ikke så sirligt som Vibekes, men PYT - den fungerer.

Og til den daglige bemærkning om vejret :-)
I nat faldt der 1-2 cm fin sne og en let frost har holdt på det dagen igennem - det hjalp lidt på lyset!

Julelysene er kommet op udenfor...

...og julestjernen er på plads i vinduet. Her i Grønland er det tradition, at der hænger orange julestjerner i stort set samtlige vinduer - det er simpelthen så hyggeligt. Da jeg var barn var det virkelig et udtryk for dårlig smag, hvis man havde sådan en, men her er det faktisk helt forkert, hvis man ingen har. Jeg har tilladt mig at hænge en hvid en op i år :-)

En anden julestjerne er den - eller de - som jeg fik af Klaus. Har I nogensiden set blå julestjerner? Jeg har ikke.


10 kommentarer:

Dortheivalo sagde ...

jeg har også så sent som i dag hængt en lys-kæde udenfor på vores trappe. Det er ikke noget jeg normalt gør, men i år, hvor der er mørkt og trist skulle der lidt ekstra til.
(Den grønne pung er godt nok sød)

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Blå julestjerner hmmmm, nej det har jeg godt nok ikke Dorit, men de er da ikke værst, sikke fine ting du igen har bedrevet, laver du også sælskinsluffer?
God dag til dig og dine og klem herfra.

Gitte sagde ...

Det er meget flotte ting du laver og nej, jeg har aldrig set blå julestjerner før jeg ser dem på dit billede.

Hvorfor f..... skal det være så svært? sagde ...

Det er velnok nogle flotte ting du laver af sælskind. Kan specielt rigtig godt lide dine armbånd. Kan godt forstå hvis du benytter juletiden til pyntning med lyskæder, for der er vist ikke mange lyse timer i Grønland på denne tid af året, vel? Hilsen Jette

Lydert sagde ...

Hvor er de punge bare lækre, glæder mig til at se dem i butikken

Lene sagde ...

Jo har faktisk set blå julestjerner før, min far havde en blomsterbutik gennem hele min opvækst og indtil for 10 år siden, jeg ved at de bliver vandet med vand tilsat blå farve, de hvide altså. :-)
Hvor er jeg bare vild med dine sælskindspunge, kunne virkelig godt tænke mig en, en dag, i naturskind. hvad er din pris for dem????
Knus fra kolde Danmark

Anita Tørmoen sagde ...

Dine selskinneprodukter er råflotte:) Jeg likte spesielt den lilla pungen nederst:)

violykke sagde ...

Jeg er vild med den lilla pung, uha meget vild. blå julestjerner ,nej aldrig, de er seje :0)

Trolleungen sagde ...

Den grønne kan du godt lade være med at sætte på shoppen og tage den med ned til mig i dag ;)

Margrethe sagde ...

Hei og takk for kommentaren på bloggen min:)
Pungene av selskinn var jo riktig så flotte!