onsdag den 22. december 2010

Skøn jule-massage

Så er den mindste tøs kommet hjem på juleferie. Hun læser til fysioterapeut i Århus og skal øve sig på
manuel vævsbehandling her i ferien. Og så skal hun jo nødvendigvis bruge nogle prøvekaniner og hvem meldte sig promte? Mor her, selvfølgelig! Hvornår lader man chancen for at få en god gang massage fra sig? Never!

Så op på disken - ja, det blev så spisebordet - med madam olsen, og så gik tøsen ellers i gang.



Behøver jeg at sige, at dét var skønt. Jeg er selv uddannet ergoterapeut, ganske vist helt tilbage i 1986, men mange af musklerne kunne jeg da endnu, så det føg omkring os med ord som latissimus dorsi, erector spinae, mm. trapezius transversi,  mm. rhomboideus majer et minor, petrissage, inhibering, m.fl. Klaus troede sikkert vi var tossede i hovedet. Men han kan bare vente sig - han får sikkert også en tur senere på ugen.

OG NU BLIVER DET I ØVRIGT JUL: 
DET SNEER LIGE SÅ STILLE DERUDE 
og der er kommet omkring 15-20 cm allerede, 
så julen er reddet.

4 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Lyder ikke dårligt med lidt juleassistance udi massage! Min yngste som læser filosofi i Århus, er også dukket op...

Kirsten Søeballe sagde ...

Der er éen ,der er heldig der :-)
Her vælter sneen ned. Der er kommet en 10 cm oveni alt det andet i nattens løb.
God jul .

Frujensensunikum sagde ...

Åhh hvor skønt med sådan en omgang, jeg ville absolut også melde mig frivilligt ;-))

Ønsker dig og dine en rigtig glædelig jul.

Anita Tørmoen sagde ...

Du er jammen heldig:)