fredag den 31. december 2010

Sidste krea-indlæg i år. GODT NYTÅR DERUDE.

Med dette sidste kreaindlæg for i år vil jeg 
ØNSKE ALLE JER BLOGVENNER OG BLOGLÆSERE ET RIGTIG GODT NYTÅR.

Pas GODT på jer selv i fyrværkeriregnen!
Tusind tak for jeres store opbakning til bloggen her i løbet af året 
- jeg glæder mig til et 2011 i jeres selskab :-)

Husk nu, hvad vi fokuserer på, får vi mere af, så bare lad alle positive ønsker og drømme komme frem!

Nûno er taget til DK igen og videre til Berlin i bil i nat sammen med storesøster, svoger og svogers bror. Det blev vist en lang køretur!! (Det var mor her, ikke helt vild med, trafiksituationen taget i betragtning).

Inden hun tog afsted fik jeg strikket dette pandebånd til hende. Det er strikket i en rest Sandenes Fritidsgarn på p. nr. 6, og i perlestrik.

Det er foret med sort isoli, så det ikke kradser og bliver lidt mere vindtæt. Sara fik også 2 stk fornylig, blot uden foer.

Her kommer en lille vejledning:
Slå 16 m op på p. 6. Strik perlestrik, men tag m nr. 2 og anden sidste m på "retsiden" løs af. På "vrangsiden" strikkes masken vrang. 1. maske på alle p. tages løs af med garnet bag om masken og sidste m strikkes ret. På denne måde får man en rigtig fin kant, som ikke strækker sig.
Strik til ønsket længde og luk af (skal sidde lidt stramt). Syes sammen i enderne.
Foer syes evt. i: Klip en strimmel foer (elastisk stof) i samme bredde som pandebåndet, men ca. 1 cm længere. Sy det sammen med 1/2 cm sømrum i enderne, så det bliver rundt. Læg det udenom det strikkede, buk kant/sømrum ind, og sy det fast med små kastesting hele vejen rundt i begge sider.

Lige inden hun tog afsted, så jeg at hendes kosmetikpung var for lille til hendes børster, så jeg fik hurtigt bikset denne cirkelpung sammen. Sat sammen af restestoffer, kantet med kantebånd, og en lynlås i.
I kan finde en vejledning her.

Nu vil jeg gå i gang med sidste del af årets nytårsdessert - en islagkage i tre lag, pyntet efter alle kunstens regler. Opskrift følger i det nye år.

12 kommentarer:

Kirsten Søeballe sagde ...

Rigtigt godt nytår Dorit :-)

Frujensensunikum sagde ...

Kære Dorrit

Der er vist en der er glad for sin mor !!!

Ønsker dig og dine et rigtig glædeligt nytår, tak for dine kommentar og indlæg i året der nu snart er forbi.
Glæder mig til at følge dig i 2011.

JANE

Trine F sagde ...

Og et rigtigt godt nytår til dig ;-)
Jeg bliver ikke oppe til kl 4 for at skåle nytår ind med jer. Der var engang hvor det var en tradition her, men nu er alle de nærmeste flyttet til DK og så er vi nok osse ved at være for gamle til at holde så længe thi hi

Unknown sagde ...

Hold da op,så flittig - jeg har slet ikke været kreativ i juledagene, men i det nye år - bare vent ;o)
Jeg vil lige give dig fuldstændig ret - "den tøs
da" - hvor er de flotte de smykker hun laver.

Nu vil jeg ønske dig og dine et rigtigt godt nytår - pas godt på dig selv.

Lissi sagde ...

Godt nytår søs

Rigtig fint pandebånd og kosmetikpung til Nûno, det er sikkert ret brugbart.
Håber de kommer godt gennem Berlinnatten.

Knus

Linnea skriver: sagde ...

Godt nytår til dig - tak for et dejligt blogbekendtskab.

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Dejlige positive tanker her på tærsklen til det nye år Dorit, og igen et dejligt kreativt påfund fra din hånd, studerer Nuno i Berlin?
Godt nytår til dig og dine.

Randi sagde ...

Det har været en fornøjelse at følge med i alt det du har fået fra hånden i det gamle år, og tusind tak for alle dine søde kommentarer på min blog.

Rigtig godt nytår til dig og dine.
Kh Randi ♥

Anita Tørmoen sagde ...

Fint pannebånd. Fine ord og tanker:)

KIRKEBY sagde ...

Godt nytår også til dig.
mvh Maria

Lene sagde ...

Hej Dorit.
Håber du er kommet godt ind i det nye år.
Skønne ting der der er produceret.

Tag lige et kig på min blog, der ligger en lille overraskelse og venter på dig :-D

Hilsen Lene

Sara sagde ...

Moooaaar??? Søde mooaaar? :o) Min makeup pung er også for lille.............. :-p