søndag den 18. april 2010

TASKE - igen igen - strikket og filtet

Den sidste uge er gået med at strikke og filte endnu en taske :-)
Jeg er helt vild med Vivian Høxbros poncho Marimekko, den inspirerede mig til tasken her.
Den er strikket i LIMA - uldgarn fra Peru - et garn, som egner sig rigtig godt til filtning. Jeg brugte pinde nr. 5 1/2 og 6. 

Vivians strik har i det hele taget revolutioneret min strik - tænk at kunne hæfte ende undervejs og når du er færdig er der ikke én ende at hæfte!! Hvorfor har jeg ikke opdaget det noget før? Tag et kig på Vivians hjemmeside - hun har udmærkede guides liggende.

Jeg startede med løse firkanter...


... de blev strikket sammen... Vivians kantmasker og opslagning gør det fantastisk nemt!!


...flere blev sat på...


Her ses de små trekanter jeg lavede foroven samt kanten, som blev rigtig god efter filtningen.


... efter 64 firkanter er tasken næsten færdig... den måler 63 x 46 cm


...her er den efter en tur i vaskemaskinen sammen med 6 tennisbolde på 40 grader. Den er nu krympet til 46 cm x 33 cm (passer lige til min bærbare MAC) og er blevet fast og lækker. 



Jeg har sat en sort læderhank på og foret den med stof af en gammel Masai bluse. Den har tre indvendige lommer (den ene med lynlås) og er lukket i toppen med en magnetlås.


...og her sad jeg og lavede den... ren terapi!


1 kommentar:

Lissie sagde ...

Riktig lekker!
Kjempemorsomt å se hvordan den ble til, trinn for trinn!

Ha en god dag!
hilsen Lissie