mandag den 24. maj 2010

Påmønstret husbåden Ragna II

Ragna har været lægter, dvs. oliepram med 8 tanke nedenunder. Hun er bygget på B&W i 1920 og omdannet til beboelse, vistnok i slutningen af 90'erne. Hun er på 68 bruttoregisterton og optaget i skibsregisteret, selvom hun ikke kan sejle ved egen kraft. Hun huser 117 m2 beboelse + en tagterrasse. Hun er en stor grim skude, men den grimme ælling skal nok blive til en svane - hun skal bugseres på værft fra uge 24, hvor hun bl.a. skal sandblæses og males. Overbygningen bliver hvid - det tror jeg vil se godt ud med de mørke maghonivinduer. Skroget bliver antracitgråt.

Her ses indgangspartiet med den fine landgang, som Klaus fik lavet hos Carnitech.






Udsigten set fra stævnen.



Alt det arbejde tager hårdt på en, så her tager jeg mig en kort slapper sammen med Nûno og Jasons lille Kikki. Hvad er skønnere end at ligge sammen med en hundehvalp?!



Køkkenet ovenpå, som vi stort set ikke har gjort noget ved, andet end indretning. Der er udgang til terrassen på stævnen.


Køkkenet set fra stævnen. Indgangen og badeværelset er i den anden ende af køkkenet.



Stuen nedenunder set fra gæsteværelset.



Stuen set fra trappen. 



Det maritime flydehjørne.



Nûno, Jason og Kikki er på besøg - Kikki er vældig interesseret i rødvinen.



Jason læser til tandlæge og står foran en stor eksamen, så han hang i bøgerne. Kikki syntes han var ret kedelig og gjorde sit til at forstyrre ham - ska' vi lege?



Gæsteværelset som vi ikke har gjort noget ved endnu. Jeg fandt tilfældigvis et gammelt sengetæppe, som min mor har hæklet (her er det foldet sammen). Det passer egentlig meget godt, så måske får striberne lov at overleve...



Vores eget soveværelse i stævnen, som til gengæld har undergået en kæmpe forvandling. Knofedt og en masse maling og det er nu et skønt lyst værelse. Tæppet hæklede jeg i månederne inden vi overtog Ragna sidste år i september.



Arbejdspladen i stuen.


Vandspejlet står 20 cm undervindueskarmen i soveværelset og det er smadderhyggeligt, når svaneparret kommer hen og "banker på" for at få mad.






Nûno fodrer dem.



Udeliv på terrassen - min bror Tonny er på besøg. Inge, Mogens og deres datter Anja fra Sverige var også forbi (bl.a. med mit fad :-))



"Tagrennerne" på rælingen er plantet til med bl.a. husløg



Så får I ikk' mer' for dén 25 øre... nu skal det snart handle om noget andet.



2 kommentarer:

Kristine sagde ...

Heya Dorit!

Jeg har sendt dig en mail ang. en evt L.D.E.S. - dag

Ha' en dejlig ferie.
Kh
Kristine

FruE sagde ...

Det ser helt utrolig hyggeligt ud på jeres husbåd. Spændt på at se den, når den har fået ny farve. Inden i virker den super charmerende.