onsdag den 23. juni 2010

Grønlandske granater sammen med sølv?

På en af vores ture i naturen faldt vi en dag over en kysttrækning ude på øerne, hvor der findes en masse granater i klippen.

Ja, nu ved jeg egentlig ikke om det ér granater, måske er det rubiner. Men i henhold til "Grønlandske smykkesten af Bjarne Ljungdal (Udgivet af Grønlands Stenklub 2005), så kunne det godt være granater, da de findes i Nuuk området.

Any way, jeg har fået hakket nogle fine stykker ud. Måske kan de slibes (men renheden er nok ikke god nok), måske kan de bruges rå sammen med det Silver Art Clay, som jeg netop har modtaget (mangler bare TID!), efter at have prøvet det hos Kristine. Hun har købt nogle rådiamanter på nettet - det var her jeg kom i tanke om disse stene, som jeg har - helt gratis - lige ude "foran".


Her ses de i en mere rå form...





Kl. er snart 23 og solen står direkte ind i stuen - I skal lige se min have, som den ser ud lige nu...






3 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Fantastisk område i bor i Dorit, det ser helt fantastisk ud, stenene ser også spændende ud.
God dag.

FruE sagde ...

Sikke omgivelser og smuk have du har. Spændende at se hvad du får ud af stenene.

Knus

Ps. fik du set indlægget om hukommelsen?

KIRKEBY sagde ...

Hvor ser der skønt ud i din have. Mon ikke granaterne kan bruges. Min mand havde også en med hjem fra aebejde i Grønland sidste sommer. De er så smukke.
Mvh Maria