onsdag den 11. januar 2012

Dejlige gaver og lukkede blogge?

Jeg har ikke haft overskud til blogging den sidste tid... om morgenen kæmper jeg mig på arbejde i bulderravende mørke, og hjem igen om eftermiddagen, også i mørke og ofte i snestorm - jeg bliver så træt! Der er åbenbart meget urmenneske i mig - mit energiniveau er helt klart afhængig af solen. Jeg forstår godt, at solen, gennem tiderne, har været dyrket som en gud... LYS = LIV.
Og idag er dagen allerede tiltaget med over 50 minutter... det går den rigtige vej for mig :-)

... nu må det vist være på tide, at jeg får vist, hvad posten har bragt mig.

På et tidspunkt meldte jeg mig til en pakkeleg - Karin var en af dem, der meldte sig hos mig. Hun sendte mig dette for nylig: en dejlig blød hue, som hun har hæklet samt et halssmykke - på billedet mangler en pose Læsøsalt, som kom i kufferten hjem til den mindste Troldetøs :-) Det søde kort er en gave i sig selv. Tusind tak, søde Karin for de fine ting.


Kirsten med bloggen kisserlaptern.blogspot.com havde 1 års fødselsdag på bloggen for ikke så længe siden, og da jeg var hendes første læser, synes hun, at jeg skulle have en gave. Hun har sendt en af hendes fine tasker/punge med genanvendte broderier. Kirsten er observant, for hun har spottet, hvilke farver, der er "mine" og brugt et broderi af de smukke klokkeblomster. Tusind tak for gaven, Kirsten.

I øvrigt - der er måske nogen af jer, der har opdaget, at Karins blog er lukket for ikke inviterede. Det er selvfølgelig op til blogejeren  selv, om bloggen skal være åben eller ej. Men jeg er mange gange stødt på dette billede, når man besøger en blog, der er lukket:


Her skriver Blogger, at man kan kontakte blog-forfatteren og anmode om en invitation. Øhhhh.... ja, hvordan? Er der nogen, der har svaret på det? (Jeg har Karins e-mailadresse, så det er ikke så meget hende, jeg tænker på, men mere i al almindelighed).

7 kommentarer:

Hende selv sagde ...

Hej Dorit.
Dejligt at tingene nåede godt frem. Jeg har desværre været nød til i en periode at lukke den for offentligheden, da jeg har haft en stalker inde på livet. Den skulle dog (lige nu) være åben igen :)
Så alle er naturligvis velkomne til at kigge forbi.
Mange hilsner Karin

Stella Dea sagde ...

Ja mig kan du i denne henseende ikke få meget hjælp af og jeg aner ikke hvorfor man har en blog hvis den kun er for de særligt indviede??????
I øvrigt en fantastisk lækker ny lille sag den der makro linse. Gal mand nogle billeder. Sådan én står også på min ønskeseddel til min fødselsdag og får jeg den ikke der, er der ingen vej tilbage, så må jeg selv til lommerne.
Lyset er som du skriver super vigtigt for os. Jeg håber du hver dag får bare et lille glimt.

Fru Olsen sagde ...

Hej Karin

Ja, sådan kan man jo have sine grunde. Og det er formentlig ikke rart med en stalker, pu ha!!

Som jeg skrev, så var det også en mere almen interesse for, hvordan man skal få kontaktet en ejer af en lukket blog. Jeg har undret mig over det så mange gange.

Fru Olsen sagde ...

Kære Stella
Desværre ikke så meget som et lille glimt af solen bliver det til!! Og ja, du må selv til lommerne og forkæle dig selv - det skylder vi os selv engang imellem!!!

dqpage sagde ...

en med den lukkede blog stødte jeg på forleden. Det var da jeg klikkede på billedet under mine faste læsere for at komme til den pågældende blog. Så der ramte jeg muren, så at sige.
Men gik jeg til den samme blog via blogrollen i min sidebar gik det fint uden problemer.
måske er det en periodisk fejl i blogland og ikke noget blogejeren har med at gøre ?
måske ..
Åh ja, dette mørke .. men nu går det da heldigvis mod lysere tider.
hilsen Mona

dqpage sagde ...

nå ja , nu ser jeg lige at det i det konkrete tilfælde du omtaler faktisk havde en anden årsag end den jeg foreslog ;o)

Linnea skriver: sagde ...

Jeg har ikke noget svar på det, men har selv været i situation, hvor jeg da så gerne vil være inviteret. Dog uden så at vide, hvordan. Tilmelder mig mail på denne tråd, så jeg får det at vide, hvis nogen kommer med et guldkorn.