fredag den 6. januar 2012

Makrolinse som gave til mig selv

Når man ikke får det i julegave, som man ønsker sig, må man jo købe det selv!! Ikke at jeg ikke fik dejlige gaver - det gjorde jeg bestemt!! Men altså ikke en makrolinse til mit Sony Nex-5.

Den kom med posten i dag - og da vi jo havde fri til middag pga. Hellig Tre Kongers dag, ja, så blev eftermiddagen brugt på at øve mig...

Først kastede jeg en halv kiwi og en skive appelsin i et glas med danskvand,
op med et par lamper og så blev der ellers eksperimenteret...

... med blænde og lukketid...

...også lidt med lyset (tyndt rødt stof over lampen)...

Så kastede jeg mig over en overskåret, lettere overmoden banan...

Så blev linsen stukket ind i min kaktus og fangede en af de SYLEspidse pigge, 
som har spiddet et gran støv.

Orkidéerne måtte også holde for.

Sjovt er det, men nemt er det ikke!!

Og så er jeg blevet begavet med pakker - Kisser og Karin har sendt mig pakker.
Kisser som en dejlig uventet overraskelse, Karin som en del af en pakkeleg.
Det hører I om i morgen.

26 kommentarer:

Marianne sagde ...

Wauww :0)

Randi B. Jensen sagde ...

Wauw - jeg har aldrig interesseret mig særlig meget for at fotografere, men jeg bliver dybt imponeret, når jeg ser billeder som disse - mon ikke vi er heldige og få mage flere af den slags at se :-)

Kirsten Søeballe sagde ...

Superflotte fotos. Sne og is må blive dit næste offer . Jeg kikker gerne med herfra :-))

Elfepigen sagde ...

Wowwwwwww,super,super flotte:)

Knus og kram herfra

Hanne sagde ...

Hold nu op hvor er du sej.
Det er da helt vildt flotte billeder.
Hvordan skal det da ikke gå når du har øvet dig mere;)))

goej sagde ...

Jeg er helt betaget af billede nr. to.... Det med lang luketid.... Der er noget helt specielt ved de lodrette streget boblerne har lavet.

Skønt billede!

bea's blog sagde ...

Hva herlige bilder ~
herlig blog har du ~
vil kommer tilbake!
~.✿.~
Beatrice

Helle sagde ...

utrolig kule bilder. Et par av dem hadde uten tvil gjort seg i stort format på veggen!

Majken Hammer sagde ...

Du har altid så flotte billeder, og de bliver bare bedre og bedre - heldigt for os at du lægger dem på bloggen, så vi også kan nyde dem :)

Rejen sagde ...

Tillykke med din nye makrolinse, superflotte billeder...;-D

Trine sagde ...

Wauw - sikke nogle fantastiske billeder du der har taget med din nye linse. Tillykke med den. Jeg ønsker mig også et digitalt spejlrerefleks kamera og nu står der også en makrolinse på ønskesedlen...:-).

God weekend.

Kh Trine

Kirsten sagde ...

Det er SÅ SMUKKE billeder. Jeg har faktisk lidt fortrudt købet af mit kamera - og det gør det ikke bedre at se dine billeder gang på gang.
Så måske en dag jeg skal supplere med et Sony Nex-5 ;O)

Anita/Photomusen sagde ...

Sikke nogle flotte fotos!

Du giver mig skisme lyst til at investere i en makrolinse.

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Tillykke med dit nye legetøj Dorit, vidunderlige billeder, men det bedste ved dit indlæg her er alligevel din "selvforkælelse", dejligt at du er opmærksom på dine behov og indfrier dem, jeg er sikker på at du vil få mange timer til at gå med det nye legetøj Dorit.
Jeg nyder stadigvæk dit mesterværk på min væg.
I kærlige tanker, godt Nytår til dig og dine.

Anette sagde ...

Tillykke med din julegave, fantastiske billeder du har fået taget, det skal du nok få meget glæde af.
KH Anette

Gitte sagde ...

Den makrolinse er da guld værd..super flotte førstegangsbilleder du har skudt der WOW...jeg vil se mere...haha.
En dejlig lørdag til dig..knus

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Hvad hjertet er fuldt af!
Jeg læste, at du have belønnet dig selv med en MAKRONLINSE! Og selvom de smager godt, så undrede det mig alligevel, at du havde lavet et blogindlæg på den konto:-)
Smukke billeder og nye legemuligheder - til lykke med din gave.

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sagde ...

SUPERFEDE billeder. Hold da op. Glæder mig til at se flere :-)

dqpage sagde ...

Sikken effekt !
jeg glæder mig til at se mange flere fotos med den mikrolinse :o)
Det er da helt fantastisk hvad man kan med den.
mange hilsener
Mona

anette lyskjær sagde ...

Waauuw - min allerførste tanke.
Hvilke fantaske og fascinerende billeder sådan en makrolinse kan trylle frem. Mer' mer' mer'....

Helle Jescika sagde ...

For søren Dorit, du kan altså noget med et kamera. Hvor er det nogle smukke billeder.... glæder mig til at se flere

Lykke sagde ...

Hold da helt op, det er helt overvældende. Så smukke billeder :-)

Madame sagde ...

Sikke nogle skønne billeder! Jeg glæder mig til at se mange flere kunstværker taget med dit nye objektiv.

Anonym sagde ...

Spændende, Dorit. Lækre nærstudier!

(Mogens har også en Sony Nex-5 - jeg tror liiiige der dukkede et fødselsdagsønske op)

Anonym sagde ...

Ih du milde himmel. Hvor er det imponerende. Og hvor er du dygtig til at tage livgivende billeder

Elvira Knudsen Holmen sagde ...

Godt nytår Dorit (o:
Troede først en makrolinse var en eller anden form for tørkage, du havde givet dig selv (o: - Så er det noget til kameraet.
For nogle skønne billeder.
Du er bare fantastisk.
smil
Elvi