torsdag den 5. september 2013

Fra palle til reol

Nu hvor jeg er begyndt at lave glas, får jeg hurtigt samlet flere materialer og de skal jo have en plads. Jeg manglede en reol lige ved mit skærebord, så jeg ikke skal rende rundt og finde tingene frem fra skuffer og skabe.

Jeg elsker genbrug og at tingene har sjæl, så den ene af de to blå/turkise paller jeg havde stående nedenunder terrassen (de skulle være blevet til havemøbler, men det har jeg ikke nået, så de stod der endnu), blev inddraget.

Der gik ikke langt fra tanke til handling - frem med et stort, stort koben og en kæmpe hammer og så ellers i gang med at splitte den ad. Det er altså ikke for småbørn, skulle jeg hilse at sige. Der er brugt 10 cm lange søm med riller. Men skilt ad blev den, savet lidt i og samlet igen med skruer.

Her er den skruet sammen
Her har den fået noget "bejdse" i form af meget tynd akrylmaling, så man kan se træet igennem
Og her er den på et dårligt mobilbillede - hænger lige ved mit bord - og den er allerede for lille ;-)

Og så skal I da lige se hvordan himlen ser ud lige for tiden...


7 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er en skøn reol, du har lavet af genbrugstræ - og en meget flot farve! Dejligt når man kan se træets struktur gennem 'bejdsen'.

Lydert sagde ...

Er der mon noget, du ikke kan lave selv?
Fed reol du har kreeret

Kirsten Søeballe sagde ...

En superfin reol i en skøn blå farve. Dejligt at kunne selv :-)

Kirsten sagde ...

Den er fin!
Du på den igen, måske kan der hænge en under den anden - på den måde skaffer du endnu en "hylde" :))

Strikkefuglen sagde ...

Flot reol du har fået lavet ;-) genbrug på den gode måde.

Randi B. Jensen sagde ...

Så blev der tid at kigge i din blog - fantastiske natur-billeder og så fine glas-ting du laver - jeg er vild med dine fiske-skeletter :)
Du kan hilse din datter og sige, at jeg har levet fint med min gemal på 1,92 m i mere end 40 år nu og jeg er altså kun 1,54 m :)

Marianne sagde ...

Det er altså helt fantastisk med dig - alt det du får lavet :)