tirsdag den 24. maj 2011

Mon de kan tilberedes...

... de små gråsiskener?? Mætte bliver vi i alle fald ikke!! 

Gråsiskenen er Grønlands mindste fugl. De ankommer til ynglepladserne i maj og netop nu gæster de Restaurant Pip ude på terrassen - de er simpelthen ikke til at stå for. Se bare her, hvordan de kan være nede i de ramekiner, som vi bruger i Restauranten :)


Her har vi besøg af en ældre han. 
Man skulle tro, at jeg var kommet til at dyppe ham i malerbøtten...

Tjener, der er skaller i min suppe - man klø'js i dem...

Tjener, kan vi få lidt supplement - skålene er ved at være tomme?!

 Aahh, nu skal det gøre godt med en lille lur, efter et dejligt måltid.

Vi er altså ikke færdige...

 Tjener, kan jeg få en serviet?

Hvad glor du på? Har du aldrig set en fugl sidde til tørre på tørresnoren?
Høj ISO, da jeg fotograferede i aftenlys - derfor lidt kornet - men sød lille pige...

Snespurvene, som vi ellers betegner som en lille fugl, er noget større 
- de kan i hvert fald ikke være nede i skålen.


14 kommentarer:

Vores have sagde ...

Super søde billeder - og en rigtig skøn tekst ( fortælling).
Ha´en god onsdag.
Tak for din kommentar på min blog.
Knus Hanne Bente

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Dejligt underholdende indlæg Dorit, både billederne og teksten, skønne fugle.
I kærlige tanker, god Onsdag.

Trine F sagde ...

Hvor er de bare søde de små fugle og sikken rød farve.
Fantastiske billeder ;-)

Anette sagde ...

Herlig billedserie med tekst der giver smil på læben :o)
KH Anette

Anonym sagde ...

Fine fine billeder. Det må da være underholdning i særklasse, med sådanne gæster på rækværket ;o))

Janne Jacobsen sagde ...

Fantastisk restaurant du har. Tak for du deler glæden med os.

Marianne sagde ...

Tusind tsk for dejlige billeder og skøn tekst. Jeg vågnede bare lidt bedre og lidte mere ;0))

Alexia sagde ...

Ej hvor er de fine!

Frøskuffen sagde ...

Jeg er vild med dine fuglebilleder. Og hvor er de dog små, kan jeg se, når jeg lige måler efter med fingrene. Små skønheder.

Unknown sagde ...

Sidder med en lille bitte smule misundelse og ser på dine billeder, de er så fantastiske, og jeg formoder de er taget med dit nye objektiv, jeg vil bede dig undlade at kommentere på mit billede af mine små gråspurve ;o)
Det kniber nemlig med at jeg selv kan få øje på dem :o)

Har nydt billedesekvensen og ikke mindst Fru Olsens små kommentarer - jeg var faktisk slet ikke klar over der også fandtes Fuglehviskerer hihi.

De kærligste hilsner
Jill

Unknown sagde ...

Det er da bare fantastisk hvordan du har fått tatt bilder av disse småfuglene. Nydeligebilder. :))

Madame sagde ...

Åh, sikke nogle skønne billeder du har taget :-) Jeg har aldrig set en gråsisken så tæt på - og slet ikke set en snespurv. Det er en herlig tekst, du har lavet til små dunbolde :-)

violykke sagde ...

hvor er de bare søde lige til at kramme hvis de altså ikke var så små ♥

Kisser Laptern sagde ...

Hvor godt, at du kan forstå gråsiskensprog, for det er jo vigtige beskeder, fuglene giver!

Dejlig onsdag.
Kirsten