lørdag den 10. marts 2012

Dyr, dyr og atter dyr...

ADVARSEL: billedtungt indlæg.
Som I nok kan regne ud, var min kameralinse i Thailand meget ofte rettet mod dyr...
Vilde som tamme, levende som døde.




Stuepigerne hyggede sig med mine briller :-)
Siamesiske tvillinger?? :-)


En vandrende pind?



Har aldrig helt forstået, hvorfor de skal holdes levende?
På armlænet af min terassestol en aften.
Vi så en hel del hunde, men de var næsten alle "i meget dårlig stand" og det var tydeligt, at de ikke havde en kærlig hundejer. Det hænger meget godt sammen med, at 95 % af Koh Lantas 20.000 indbyggere er muslimer. Muslimer betragter hunden som et urent dyr, som bør undgåes. Der var da også en organisation på øen, som arbejdede for hundene - organisationen havde bl.a. en restaurant, hvor alt overskud gik til dyrene. For en hundeven som, mig, var det hårdt, at se en hund som en meget skabet køter - så meget, at den mange andre steder ville være blevet aflivet.


Billeder af de levende af slagsen her, får I i næste indlæg. Et fascinerende dyr.

9 kommentarer:

Tove sagde ...

Rigtig skønne billeder :)

Kirsten sagde ...

Smukke, sjove og imponerende billeder - tak for kigget :)

Madame sagde ...

Utroligt smukke billeder, Dorit - men hvor er det dog sørgeligt, at hunde behandles på den måde.

Kirsten Søeballe sagde ...

Dejlige billeder fra din ferie Dorit :-)
Jeg tror bare stadig jeg vil holde ferie i Danmark. Jeg hader kryb og kravl.

Randi B. Jensen sagde ...

Dejlige billeder, du er en god fotograf.
En af grundende til at jeg ikke kommer så langt ud i verden er kryb - jeg kan ikke li' slanger, edderkopper og den slags - en anden grund er, at jeg efter 3 timer i en flyver er ved at gå op i limningen, men jeg kan godt få lyst at se nogle af disse eksotiske steder, når jeg ser billeder som dine :-)

Strikkefuglen sagde ...

Tak for kikket af skønne billeder :-)

Stella Dea sagde ...

Fantastiske billeder. Thailand er jo fyldt med motiver for den som har øje for det og det må man sige du har.

FruE sagde ...

De er virkelig gode. Kan især godt lide billede med katten og fisken :-)

dqpage sagde ...

jeg har sagt det før, og gentager gerne : du ER altså en dygtig fotograf !
og så er der lige den håndklædehund med brillerne - den kan jeg da ikke stå for :o)
hilsen Mona