mandag den 12. marts 2012

Forår - Sæl i sol eller sol i sæl

På terrassen har vi en krog, som ligger i læ ved nordenvind. Da vi pakkede grill og havebord væk for vinteren blev det stuvet sammen i krogen, og juletræet kom også derom. Det hele er så blevet dækket af sne. Husbond havde lovet at rydde krogen i weekenden, så jeg kunne komme ud at slikke sol. Jeg elsker, at sidde derude og vegetere. Nu er han taget afsted til Canada, og enten glemte han det, eller også nåede han det ikke. Så er det da godt, at jeg kan selv!! ;-)

Søndagens temperaturer krøb op omkring de minus 15 grader - og så skal man jo ud i forårsvejret ;-)
Så med sælskindspels, sælskindsstøvler og siddende på et sælskind i læ, var det muligt. Der er jo en grund til, at sælskind har været blandt den foretrukne beklædning i mange år.


Siddende her i krogen kunne jeg nyde denne udsigt mod syd - bemærk snebygerne, der kom drivende, men blev ude over havet.

Udsigten den anden vej. Juletræet har overlevet - de små fugle bruger det til at sidde i ind imellem.

17 kommentarer:

Kisser Laptern sagde ...

Jamen, ih du søde! Det ser da også meget forårsagtigt ud.

Sidder her og ser DR1 Vejret og der fortælles at der i Nuuk var 26,6 minusgrader i nat.

Her i Østjylland står vi til 5 plusgrader i nat.

Glædelig forårsmandag.
Kirsten

perlepaladset sagde ...

-15 grader lyder koldt ,men det ser dejligt ud som du sidder der.
Tænker det må være, som når vi finder en læplet her i lille danmark i haven.

Janne

Unknown sagde ...

Der er ikke noget så skønt som den første forårssol - har selv siddet i et lunt hjørne i dag. Temperaturen på termometret i solen viste 27 grader men det var nødvendig at være pakket ind og i overtøj for der var en kold vind.

Helle Jescika sagde ...

Tror jeg vil kalde det sol i sæl. Hvor ser det dejligt "lunt" og afslappende ud.:O)

Madame sagde ...

Det er vel nok dejligt, at du kan nyde solen selv det er hundekoldt! Men du er pakket godt og smukt ind.
Og så undrer det mig, at de små fugle kan klare sig. Der er ingen træer, hvor de kan finde føde, og de kan jo ikke alle sammen komme og spise hos dig.

violykke sagde ...

Hvem tager billede ? Når manden er rejst :0)

Trine F sagde ...

Åh der ser dejligt ud der i din lune plet op af huset.
Tak for hilsen og "blomst" hos mig ;-)
Det er en tidssluger uden lige når man har været væk fra bloggen og gerne vil følge med, når man kommer tilbage. God fornøjelse.

dqpage sagde ...

fantastisk, fantastisk ..
:o)
Det er vist en rigtig god krog du har der.
hilsen Mona

Lydert sagde ...

Hvor ser det dog bare skønt ud - og sikke en udsigt

Pysselfarmor sagde ...

Åh så skönt du ser ut att ha det och vilken snygg jacka! Ja även skorna!
Härligt underbart ljus det är - påminner mig om ljuset som är i fjällen under våren.

KirstenK sagde ...

Minus 15 grader..ja så man da ud og slikke solskin...bortset fra at det lyder vældigt huoristisk så ser det faktisk vældig forårs og solskinsagtigt ud...hvis man altså lige ser bort fra sneen...God dag til dig!

Helle sagde ...

-15 høres svært kaldt, selv om det ser ut til at du nyter solstrålene der du sitter i solveggen. En skikkelig kontrast til de andre bildene du har publisert fra ferien deres. Fantastisk bilder. :)

Unknown sagde ...

Hvor er du sej, jeg piber over små 5 grader, men med den udsigt og den smukke pels så kunne jeg måske også godt nyde en enkelt kop ude :)

Moster Pips sagde ...

Hvor ser det dejligt ud og lidt koldt;0)
Min mand skal til Grønland her i April med sit arbejde (bare en uge)
jeg bliver dog helt misundelig, når jeg sidder her og ser på dine fantastiske billeder.
Go' forårs tirsdag til dig.

Marianne sagde ...

super dejlige billeder med sol -sæl og sne :O)
kh♥

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det ser nu skønt og lækkert omend lidt køligt ud ;)
Håber vejret holder henover weekenden, når jeg skal derop ;)

Pia sagde ...

Det ser da også skønt ud i det hjørne, selvom jeg nok ikke havde valgt det indendørs :-) Og dog, hvis man er vant til klimaet, er det jo nok noget andet!