fredag den 25. marts 2011

Et usædvanligt syn

Et virkeligt usædvanligt syn, så jeg mens jeg var i DK. Ingen af døtrene interesserer sig for at strikke og hækle - det er kun for "modne" kvinder, set med deres øjne - sådan lidt mormoragtigt. Jeg har ellers lokket og lokket, men nej.

Hvad der egentlig skete ved jeg ikke, men pludselig så man dette syn på sygehuset...

Og lidt senere hjemme på Ragna..
Jo, man kan åbenbart godt ligge ned at strikke samtidig med, at man er på internettet.

Det bliver til filtede hjemmesko til kæresten efter garnstudios opskrift. Garnet er Sandnes Fritidsgarn, p nr. 6.

12 kommentarer:

Anita Tørmoen sagde ...

Se der ja! Det ligger nedarvet i dem:)

Unknown sagde ...

Ja, når det blir litt "in" da er det mange som tar strikkepinnene fatt. Jeg har to unge svigerdøtre og de strikker begge to. :))

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Det kan godt være at du ikke skal vise ældste min kommentar Dorit, for jeg kan ikke helt undsige mig at have lidt samme tankegang, det er bedstemoragtigt med sådan et par pinde, med mindre der er et par trommer at smide dem ned på.
I kærlige tanker, god weekend.

Marianne sagde ...

Ligge ned og strikke, hmmmm, måske sku man prøve og så med iPad 'en på maven :)
Dejligt billed af den ene af de smukke døtre.
MarianneL

violykke sagde ...

Super, det skal nok gribe om sig :0)

Pille Ploomipuu sagde ...

Congratulations and all best wishes!
Pille
(An Estonian knitter living in Italy)

Frøskuffen sagde ...

Det er da skønt.

Selvom de vrænger næse ad vores meget kloge henstillinger, så tager de dem alligevel til sig før eller siden.

Kludemutter sagde ...

Det ser lovende ud ;)
Så lykkes det afligevel at få hende til pindene.

Yt

Pia´s Hverdag sagde ...

Hold op hvor er hun smuk, din datter ...
Jeg nyder hver eneste dag at min datter og jeg kan dele vore kreativiteter. Nu ser det oven i købet ud til at mit barmebarn også gerne vil være med, 1. projekt er en simpel nålepude,og elskebarnet har selv valgt stoffet, I skal o få resultatet at se.

LisBethLys... sagde ...

Ja, pludselig en dag, kan det gå op for en, at der er en vis beroligende og meditationsagtig effekt forbundet med at skabe med hænderne. Ikke underligt, at det lige var dér, midt i alt det, der trængte sig på, at hun kunne mærke virkningen... dejligt for hende!
-Og dejligt for JER...
Kh. LisBeth.

Pia sagde ...

Jeg har ellers fået fortalt at de unge rundt omkring er begyndt at interesere sig for strik igen... dog ikke mine egne... Mads KAN strikke ret og vrang, men ikke Camilla.
Det ser nu ud som den unge dame hygger sig med strikkeriet og pc´ en:-)

FruE sagde ...

Det må være dejligt, at kunne. Måske kan hun komme til, at holde af det :-)