fredag den 28. september 2012

Besjælede sten iklædt hæklerier

De læsere, der har fulgt med her længe vil vide, at jeg er en af dem, som altid går med rumpen i vejret på en strand. Jeg er vild med sten, og som japanerne, synes også jeg, at stenene har et hoved, og at det ikke er ligemeget, hvordan de vender. Tidligere tiders inuitter mente også, at sten har en sjæl. Og det har de!!

Flere af disse besjælede sten har nu fundet deres plads her hos mig. De har været udsat for lidt rå vold i form af et 18 mm stenbor i en borehammer. Bagefter er de klædt fint på med lidt hæklerier, og nu står de og viser sig frem i skæret af stearinlys.



Jeg har lavet to stager mere med det tynde, hvide hæklegarn. De var så fine, synes jeg, så inden jeg forærede dem til en veninde, ville jeg lige fotografere dem til bloggen... fra den ene vinkel, fra den anden vinkel, rette lidt på lyset, tæt på og lidt længere væk. Nej, de var vist ikke skarpe, så om igen... Okay. Fint!!

Da jeg så havde afleveret dem, og kom hjem og ville tage hukommelseskortet ud af kameraet for at overføre billederne til computeren, kiggede jeg en ekstra gang - intet kort!!!! ARGH!!! 
Kúnne Sony ikke have tænkt på, at inkooperere en advarsel om, at der ikke er kort i kameraet, 
når man tænder det??!
Havde det været USA, var de blevet sagsøgt! ;-)

Nå, godt det ikke var en eller anden vigtig begivenhed, som ikke kunne gøres om.

12 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det ble bare så nydelig. (Har gjort d samme med kameraet)Klem ;-)

annettes kreativiteter sagde ...

Rigtig sød ide, og det ser bare så hyggeligt ud !

Moster Pips sagde ...

Den har jeg også prøvet flere gange;0)
De er så fede dine sten, ved ikke helt om vores boremaskine kan klare det? Det må komme an på en prøve.
God weekend

Marianne sagde ...

Hvor er de fine - onde andre er garanteret også,fine ;)
Lad altid det sted hvor kortet skal sidde , stå åbent når du har taget kortet - måske kan det hjælpe til en anden gang .

Rigtig dejlig aften til dig, her er det snart sengetid ;)

Marianne

Ulla Røjkjær sagde ...

Hvor er dine sten blevet forvandlet til nogle smukke lysestager. Godt tænkt..

Dortheivalo sagde ...

aargh.. jeg havde også taget kameraet med forrige weekend, men der var ikke noget kort i.. det var, sagt på jysk, træls, men dine sten er godt nok fine.

Marianne sagde ...

Super god ide :)
Må da vestpå to dó listen :)
Øv hvor ærgerligt med billederne/kameraet ...
Mit siger heldigvis nårkortet ikke er i... Menså kan så bare ærgre sig det før hvis kortet ligger hjemme :)
Knus og go weekend

Kirsten sagde ...

Meget fin ide til stager :)
Øv med dit kort, et kamera der giver besked på manglende kort ville gøre det hele lidt lettere eller som Marianne skriver - lad klappen være åben (hvis der er sådan en)!

Randi sagde ...

Hvor ser de bare fine ud.
Tænk... jeg har det lige sådan med sten, uden det egentligt er noget jeg har tænkt på. Men nu du skriver om det, ja så er og har det altid været sådan med mig også :O)

God weekend.
Kh Randi ♥

dqpage sagde ...

Hej Dorit. Du må hen til veninden og fotografere ;o)
hvor er de smukke, de sten.
Du kan da også bare hitte på !
hilsen Mona

FruE sagde ...

Sjov ide med stagerne og en endnu sjovere historie med kameraet :-) Godt det ikke var fra en rejse.

God weekend.

violykke sagde ...

Hæ hæ det med kortet, kender jeg godt. Super smukke lysestager.