torsdag den 7. oktober 2010

Frosten kommer... og uheldig parkering

Nu kommer tiden, hvor der er rimfrost på bilruderne om morgenen. 
Vores to høje landkendings-fjelde står dækket af hvidt pudderdrys.
Vi havde i søndags den første snebyge, men noget halvhjertet, må man sige 
- sneen smeltede inden den nåede jorden. 
Luften er kold og det er vante-vejr!

Og jeg kommer altid op til min bil, uden at have fået handsker eller luffer med. Har I prøvet at skrabe is af forruden - måske i snestorm - og mærket hvor ondt det gør i de blåfrosne fingre?? Især når de rødmende og brændende tør op igen!! Av, av...

Det gider jeg ikke mere, så nu har jeg givet min sneskraber en vante på. Dvs. sneskraberen er monteret på / i en strikket og filtet "luffe" - så nu glemmer jeg ikke mere lufferne og mine fingre kan holde varmen, mens isen må give op.

Hermed er idéen givet videre... (Men hvis nogen ønsker sig en sådan, kan de bestilles. Kr. 150,- inkl. skraber).
I får også lige et billede af min gamle landcruiser. Jeg elsker dens retrodesign, dens driftsikkerhed og køreevner. Alt er manuelt, den skal "håndteres" og har personlighed - det giver mig oprigtig køreglæde.

Forleden kom jeg desværre til at bakke lige ned i en dyb (!) grøft, da jeg skulle parkere inde i byen. Jeg anede ikke grøften var der, og pludselig holdt jeg med næsen i vejret. Fu.. f.... f...
Store køretøjer, tov på tværs af parkeringspladsen, det halve af byen som tilskuere... billederne stod skræmmende klart i min hjerne... øv, øv, øv. Behøver jeg sige mere??

Jeg skulle møde min mand inde i byen, og efter at jeg havde hvislet ud af mundvigen: "Ingen bemærkninger, tak!" satte han sig ind og kørte bare bilen op af grøften!! Sejt!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Dorit
Godt at det ikke var Bussen, du gjorde det med ;-)- der havde været langt ned hvis dens næse var røget i sky.
Og heldigt at Klaus 'bare' fik den op igen. Det allerbedste at du ikke kom noget til :-D

Isskraber-luffen er da en rigtig god idé - mon ikke man kunne lave noget lignende med Nunofiltning?

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Fantastisk ide med den sneskraber Dorit, og fantastisk køretøj, jeg kan godt forstå at du er glad for den, og den er vel nærmest uundværlig i det klima i har deroppe.
Men den der er mest frustreret over grøfteturen er øjensynligt Jeepen, at dømme efter nummerpladen.
God dag Dorit.

Frk. Fie sagde ...

Har modtaget pakken :) Hvor er det bare fine ting :)